Általános Szerződési Feltételek
(A) A Delivery Hero Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszáma: 01-09-668748; székhelye: 1093 Budapest, Czuczor utca 2. 1. em.; adószáma: 11187433-2-43; közösségi adószáma: HU11187433.; statisztikai számjele: 11187433-4791-113-01) – a továbbiakban: „Delivery Hero” vagy „Szolgáltató” – a jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban: „Általános Szerződési Feltételek” vagy „ÁSZF”) állapítja meg az általa üzemeltetett Foodora Merchant elnevezésű online piactér, marketplace (a továbbiakban: „Foodora Merchant Platform”) szolgáltatásának az éttermi alapanyagokat és egyéb éttermi felhasználású termékeket vásárolni kívánó Foodora Partnerek általi igénybevételére vonatkozó általános szerződési feltételeket.
(B) A Foodora Merchant Platform elsődleges célja és rendeltetése az, hogy kapcsolatfelvételi lehetőséget teremtsen a különböző éttermi alapanyagokat és egyéb éttermi felhasználású termékeket kínáló szállítók (a továbbiakban: „Szállító”) és a potenciális vevők, vagyis az éttermet üzemeltető és a Delivery Heroval a Foodora Szolgáltatási Szerződés vonatkozásában már szerződéses jogviszonyban álló Foodora Partnerek között, hogy segítse a Szállító részére értékesíteni éttermi alapanyagaikat és egyéb éttermi felhasználású termékeiket, segítse a Foodora Partnereket abban, hogy éttermi alapanyag és egyéb éttermi felhasználású termék szükségleteiket egyszerűen kielégíthessék, összekötve ezáltal a hirdetési piac keresleti és kínálati oldalát. A Szolgáltató a Foodora Merchant Platformon keresztül információszolgáltatási tevékenységet végez annak érdekében, hogy megkönnyítse a Szállítók és a Foodora Partnerek közötti kapcsolatfelvételt. A Szolgáltató emellett a Foodora Merchant Platformon keresztül közvetlenül is terméket értékesít a Foodora Partnerek részére.
(C) A Szolgáltató jogosult az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítására az ÁSZF-ben foglalt feltételek szerint és rendelkezésekkel összhangban. Az Általános Szerződési Feltételek Delivery Hero által módosított és mindenkor hatályos változata a jelen Általános Szerződési Feltételek helyébe lép. Az ÁSZF 0. verziószámú változata hatályos és alkalmazandó 2023.január hó 15. napjától kezdődően.
- „Általános Szerződési Feltételek” vagy „ÁSZF”: jelenti a Szolgáltató és a Foodora Partner között a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatásra vonatkozóan létrejövő szerződés általános szerződési feltételeit és úgyszintén annak a Szolgáltató által módosított és mindenkor hatályos változatait;
- „Felek”: jelenti együttesen a Szolgáltatót és a Foodora Partnert;
- „Foodora Partner”: jelent minden olyan éttermet, élelmiszerüzletet, vagy egyéb üzletet, (ideértve ezek minden kategóriáit üzemeltető, vagy online kiskereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozást, amellyel a Delivery Heronak Foodora Szolgáltatási Szerződése áll fenn, és így a Foodora Platformon jelen van), és (b) amely a Foodora Merchant Platformra aktivált regisztrációval rendelkezik;
- „Foodora Platform”: A Szolgáltató által üzemeltetett Foodora elnevezésű online rendelés-közvetítő weboldal (www.Foodora.hu), a mobilra optimalizált weboldal (https://m.Foodora.hu), a Foodora mobilapplikáció, valamint az ezeket kiszolgáló szerveroldali alkalmazások együttesen, amely a Foodora Partner által forgalmazott termékek listáját tartalmazza és amelyen keresztül a fogyasztó leadhatja a rendeléseit;
- „Foodora Szolgáltatási Szerződés”: jelenti a Szolgáltató és Foodora Partner közötti Foodora Marketplace (korábban: NetPincér Marketplace) és/vagy Foodora Szállítás (korábban: NetPincér GO) szolgáltatási szerződést;
- „Kosár”: jelenti a Foodora Partner által összeállított Termékek listáját, amelyekre – elküldés esetén – a Termékrendelés irányul, és amelyen belül a Foodora Partner láthatja minden behelyezett Termék nevét, árát, mennyiségét, kiszerelését, megváltoztathatja a berakott Termék mennyiségét, a nem kívánt Terméket eltávolíthatja, kiválaszthatja a kívánt szállítási dátumot és időpontot, és amelyen belül azonban fizetési műveletet nem bonyolíthat;
- „Foodora Merchant Értékesítési Szerződés”: jelenti a Szolgáltató és a Foodora Partner között adott Termék adásvétele kapcsán létrejött szerződést, amellyel a Szolgáltató közvetlenül a Foodora Partner részére a Foodora Merchant Platformon megrendelt Terméket értékesíti, azaz maga is Szállítóként jár el, és amelynek általános szerződési feltételeit az 5. fejezet tartalmazza;
- „Foodora Merchant Fiók”: jelenti a Foodora Partner által vagy részére a Foodora Merchant Platformon történő regisztráció során létrehozott virtuális fiókot, (a) amelynek segítségével a Foodora Merchant Platformon azonosíthatja magát e-mail címe és jelszava megadásával a Szolgáltató felé, továbbá (b) amelyben a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges alapvető információkat tárolhatja továbbá (c) amelynek megléte szükséges a Termékrendelések leadásához;
- „Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatás”: jelenti a Szolgáltató által a Foodora Partner részére online közvetítő szolgáltatóként információs társadalommal összefüggő szolgáltatásként ingyenesen nyújtott online piactér szolgáltatást és ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat, mely magában foglalja a Foodora Partner által küldött Termékrendeléseknek a Szállítók részére történő automatikus továbbítását, a Foodora Merchant Platform üzemeltetését, a regisztrációt és a Foodora Merchant Platform használatának a biztosítását (beleértve különösen a böngészést, Termékek közvetlen hozzáadását a Kosárhoz, a nemrég megtekintett Termékek elérhetőségét és keresési lehetőséget egy konkrét Termék(ek)re, termékfajtára, vagy Szállítókra);
- „Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés”: jelenti a Szolgáltató és a Foodora Partner között a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatáshoz kapcsolódóan létrejött és hatályos megállapodást, amely magában foglalja a jelen Általános Szerződési Feltételeket és azok valamennyi mellékletét és amely az ÁSZF-ben foglaltak szerint jön létre és lép hatályba;
- „Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés Hatálybalépési Dátuma”: a jelen ÁSZF 9.1. pontjában meghatározott jelentéssel bír;
- „Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés Időbeli Hatálya”: a jelen ÁSZF 9.1. pontjában meghatározott jelentéssel bír;
- „Foodora Merchant Platform”: jelenti a Delivery Hero által információs társadalommal összefüggő szolgáltatásként a https://merchant.Foodora.hu/ oldalon, illetve – amennyiben a Szolgáltató által bevezetésre kerül, - úgy iOS és Android rendszerű okostelefonokra optimalizált online mobil applikáción keresztül (valamint az ezeket kiszolgáló szerveroldali alkalmazásokon) elérhető, Foodora Merchant elnevezéssel működtetett online piacteret, marketplace-t, éttermi ellátói platformot, amely a Szállítók által forgalmazott Termékek listáját tartalmazza és/vagy jeleníti meg, és amelyen keresztül a Foodora Partner leadhatja a Termékrendeléseit;
- „Szállító”: jelenti azt a Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban álló, a Foodora Merchant Platformra regisztrált vállalkozást, amely a Foodora Merchant Platformon keresztül Termékek árusítására vonatkozó hirdetését a Foodora Partnerek elérése és részükre történő Termékértékesítés céljából közzéteszi, azzal, hogy a Foodora Merchant Platformon a Szolgáltató saját maga is hirdet Termékeket, így maga is Szállítóként jelenhet meg;
- „Szolgáltató”: jelenti a Delivery Herot, amely a Foodora Merchant Platform üzemeltetőjét, amely a Foodora Partner részére a Foodora Merchant Szolgáltatást nyújtja, és amely a Foodora Merchant Platformon saját maga is hirdet Termékeket;
- „Termék”: jelenti a Szállító által a Foodora Partnerek elérése és a Foodora Partnerek részére történő értékesítési célból a Foodora Merchant Platformon hirdetett éttermi alapanyagokat, egyéb éttermi, vagy bolti felhasználású termékeket, ideértve a Szolgáltató által közvetlenül értékesített termékeket, különösen, de nem kizárólag a Szolgáltató márkanevét, logóját tartalmazó csomagolóanyagokat;
- „Termékrendelés”: jelenti a Foodora Partner által a Foodora Merchant Platformon kiválasztott egy vagy több Terméknek a megvásárlására irányuló rendelését, vagyis szerződéskötési/vételi ajánlatát, amelyet a Szolgáltató kizárólag automatikusan továbbít a Szállító felé a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatás keretében, annak tartalmi módosítása nélkül, illetve – abban az esetben, ha maga a Szolgáltató a Termék értékesítője akkor – a Foodora Partner Termék megvásárlására irányuló rendelését, vagyis szerződéskötési/vételi ajánlatát, melyet a Szolgáltató, mint annak címzettje fogad is.
- Az ÁSZF-ben meghatározott kifejezések az ÁSZF-ben hozzájuk rendelt jelentéssel rendelkeznek, és tartalmazzák mind az egyes, mind a többes számot.
- Az ÁSZF-ben használt pontok és címek kizárólag az áttekinthetőséget szolgálják, és nem a körülírás, értelmezés, meghatározás vagy az ÁSZF szabályozási körének vagy tartalmának, vagy rendelkezéseinek bárminemű korlátozása célzatával kerültek feltüntetésre.
- A „jelen ÁSZF-ben”, az „ÁSZF-ben”, „a jelen Általános Szerződési Feltételekkel összhangban” és egyéb hasonló értelmű kifejezések minden esetben a jelen ÁSZF teljes egészére utalnak és nem annak egyes rendelkezéseire.
- Az „ideértve” vagy az „ideértendő” és a „beleértve” vagy a „beleértendő” vagy a „különösen” vagy az „így különösen, de nem kizárólagosan” nem a felsorolt elemeket kimerítő, és ekképpen korlátozott felsorolását kívánja implikálni, és nem értelmezhető megszorító rendelkezésként.
- Az ÁSZF-ben valamely „pont”-ra történő hivatkozás a nevezett pont valamennyi részét jelöli.
- Az ÁSZF valamennyi melléklete ezennel a jelen ÁSZF részéül rendelésre kerül, és minden szándék és cél szerint a jelen ÁSZF részeként tekintendő.
- A „jogszabályok”-ra történő bármely utalás utal valamennyi jogszabályra, jogrendre, szabályozásra, leiratra, szabályra, rendeletre, irányelvre, kötőerejű iránymutatásra, kötőerejű vezérlőelvre, és a felsoroltak bármelyikének vonatkozásában bármely hatóság döntésének, előírásának, értelmezésének, vagy igazgatásának bármely hasonló formájára.
- A „jóváhagyás” kifejezés jelenti valamennyi jóváhagyást, hozzájárulást, engedélyt, jogosítványt, felhatalmazást.
- Az „éttermi alapanyag” kifejezés jelenti a vendéglátó-ipari termékek előállításához szükséges gomba, növényi, állati, illetve ásványi eredetű élelmiszer, ideértve az ivóvizet, az ásványvizet, és a szikvizet, valamint a vendéglátó által előállított félkész termékeket.
- Az „egyéb éttermi felhasználású termék” kifejezés jelenti az éttermi alapanyag kivételével az éttermek által a tevékenységükhöz felhasznált termékeket, felszereléseket, non-food termékeket.
- A „harmadik személy”-re történő bármely utalás utal a Szolgáltató és a Szállító kivételével bármely szervezetre, vállalkozásra, jogi- vagy természetes személyre.
- A „hatóság” kifejezés jelenti valamennyi nemzeti, szövetségi, regionális, állami, helyi vagy egyéb bíróságot, hatósági szervet, egyéb kormányzati, közigazgatási vagy felügyeleti testületet, hatóságot, szervet.
- A „nap”-ra történő hivatkozás alatt naptári napot kell érteni.
- A „munkanap”-ra történő hivatkozás jelenti a szombat és a vasárnap, vagy Magyarországon, jogszabály alapján munkaszüneti napnak minősülő napok kivételével minden olyan napot, amelyen a bankok üzletkötés céljából nyitva tartanak.
- A jognyilatkozat megtételére vagy egyéb magatartás tanúsítására napokban vagy munkanapokban megállapított határidőbe a kezdőnapot nem kell beleszámítani.
- A jelen ÁSZF bármely magyar nyelvű kifejezésére, arra tekintet nélkül, hogy azok zárójelben szerepelnek-e vagy nem, az ÁSZF szövegösszefüggésének keretei között annak a kifejezésnek a magyar nyelvben használatos jelentését kell tulajdonítani.
4. A FELEK JOGÁLLÁSA, A FOODORA MERCHANT MARKETPLACE SZOLGÁLTATÁS, REGISZTRÁCIÓ, A FOODORA MERCHANT PLATFORM TARTALMA, MŰKÖDÉSE
4.1 A Felek jogállása, a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatás:
- A Szolgáltató, mint a Foodora Merchant Platform üzemeltetője a Foodora Partner részére a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatást a Foodora Merchant Platform segítségével, döntően automatizált módon nyújtja. A Szolgáltató célja az, hogy a Foodora Partnerek részére a lehető legszélesebb körben tegye elérhetővé és láthatóvá a Szállítókat és Termékeiket, valamint közreműködjön abban, hogy a Foodora Partner Termékrendeléseket adjon adott Szállítók részére.
- A Szállító és a Foodora Partner között a Termékek adásvételére és/vagy az azok kiszállítására irányuló jogügylet nem a Foodora Merchant Platformon jön létre, a Szolgáltató kizárólag információs társadalommal összefüggő szolgáltatásként a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatást nyújtja, így a Foodora Partner Termékrendeléseket a Szállító részére változatlan tartalommal e-mailben automatikusan továbbítja. A Termékek adásvételére és az azok kiszállítására irányuló jogügyletek egyes lényeges szerződési feltételeinek megtárgyalása (így különösen az igényelt és a rendelkezésre álló mennyiség, a szállítási határidő, a szállítási mód stb.) és azok kölcsönös elfogadása a Szállító és a Foodora Partner között minden esetben a Foodora Merchant Platformon kívül, a Szolgáltatótól függetlenül, a Szállító és a Foodora Partner által választott kommunikációs csatornán vagy felületen keresztül történik.
- A Szolgáltató, mint a Foodora Merchant Platform üzemeltetője kizárólag információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó független szolgáltatóként jár el, és részes felként, hacsak nem ő maga a Termékek értékesítője, sem a Szállító és a Foodora Partner közötti adásvételi szerződésben, sem pedig az esetleges kiszállítási szolgáltatás teljesítésére irányuló jogviszonyban nem vesz részt. Ilyen esetben a Szolgáltató semmilyen módon nem felelős a Szállító és a Foodora Partner közötti adásvételi szerződés és/vagy az esetleges kiszállítási szerződés teljesítéséért, továbbá semmiféle felelősséget nem vállal a Foodora Merchant Platformon nem tőle származó felhívásokkal, ajánlatokkal és a Foodora Partner és a Szállító(k) között létrejött szerződésekkel vagy bármely szerződés létrejöttének elmaradásával kapcsolatban. A Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatás keretei között továbbított információ vonatkozásában (a) nem a Szolgáltató kezdeményezi az információ továbbítását, (b) nem a Szolgáltató választja meg a továbbítás címzettjét, és (c) a továbbított információt nem a Szolgáltató választja ki, illetve (d) azt nem változtatja meg. A Szolgáltató a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatások nyújtása során a Foodora Partner képviseletében nem jár el.
4.2 A regisztráció:
- A Foodora Merchant Platformon kizárólag Foodora Partner adhat le Termékrendelést. A regisztráció során kerül létrehozásra a Foodora Partner Foodora Merchant Fiókja. A Foodora Merchant Fiók regisztrációja a Foodora Merchant Platformon történik.
- A Foodora Merchant Platformon a Foodora Partner regisztrációját a Szolgáltató végzi el, azzal, hogy a Foodora Partner a Foodora Szolgáltatási Szerződés megkötésével automatikusan előregisztrálásra kerül a Foodora Merchant rendszerébe, azonban a regisztráció a meghívó elfogadásával válik aktívvá. Azok a Foodora Partnerek, akik korábban nem tették aktívvá a regisztrációjukat, úgy az erre vonatkozó igényt a Foodora Partner emailen, vagy egyéb informális úton jelezheti a Szolgáltató felé. Ezt követően a Szolgáltató a Foodora Partner kapcsolattartója részére online meghívót küld, amelynek a megküldéstől számított 30 nap alatt tudja a Foodora Partner annak elfogadásával a regisztrációját aktiválni és kizárólag ezt követően tudja a Foodora Merchant Fiókjába történő bejelentkezéssel a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatást igénybe venni. Elmulasztott aktiválás esetében az online meghívó a Foodora Partner által ismételten megkérhető.
- A regisztrációhoz szükséges és a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatás igénybevétele során megadott adatok pontosságáért, aktualitásáért és valóságtartalmáért kizárólag Foodora Partner felel. A Foodora Partner elfelejtett jelszavából, vagy annak illetéktelenek számára való hozzáféréséből eredő károkért a Szolgáltatót felelősség nem terheli. A Foodora Partner köteles a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni, ha annak gyanúja merül fel, hogy a Foodora Merchant Fiókjához illetéktelen személyek szereztek hozzáférést. A Foodora Partner regisztrációjának menetéről folyamatábra vagy egyéb tájékoztató alkalmazásával nyújthat segítséget a Szolgáltató.
- A Foodora Merchant Platformon Termékrendelés kizárólag olyan Termékekre küldhető, amelynek megjelenését a Foodora Merchant Platformon a Szállító az erre irányadó rendelkezések betartásával indítványozta. A Foodora Merchant Platformon megjelenő Termékek kínálata eltérhet a Szállító kereskedelmi egységeinek az üzlethelyiségében található, vagy a Szállító saját online rendelési csatornáin megjelenő termékkínálattól és azok értékesítési feltételeitől.
- A Foodora Merchant Platformon található tartalom, adatok és információk a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatás jellegéből adódóan folyamatosan változhatnak. A Szolgáltató kifejezetten törekszik arra, hogy mindig aktuális tartalmat jelenítsen meg a Foodora Partner számára, azonban – tekintettel arra, hogy a Foodora Merchant Platformon megjelenő információk, Termékek listája, Termékek leírása és a Termékek árai a Szállítótól származnak, a Szolgáltató ezek tartalmáért, aktualitásáért, elérhetőségéért és minőségéért felelősséget nem vállal és kártérítésre nem kötelezhető. Mindezek mellett, a Foodora Partner tudomásul veszi, hogy a számítógépes megjelenítő eszközök (pl. monitorok, kijelzők stb.) színkezelési technológiája miatt a fényképek vizuális megjelenése a gyakorlatban eltérhet az egyes megjelenítő eszközökön, továbbá az egyes böngészők által alapértelmezetten alkalmazott felbontások miatt a megjelenítés sem mindenhol azonos, melyekre a Szolgáltatónak, mint a Foodora Merchant Platform üzemeltetőjének semmilyen ráhatása nincs. Annak meghatározása, hogy a Foodora Merchant Platform mely böngészőkre kerül optimalizálásra, a Szolgáltató kizárólagos döntési körébe tartozik.
- A Termékekre vonatkozó hirdetésekkel összefüggésben a Foodora Merchant Platformon megjelenhet különösen, de nem kizárólagosan: (a) Termékről / Termék mintájáról készült fotó (fajta és mennyiség szerint meghatározott Termék esetében értelemszerűen nem magáról a megvásárolható Termékről készült fotó, hanem illusztrációnak minősülő fotó), (b) a Termék jellegével, tulajdonoságaival összeegyeztethető részletes leírás, (c) a Szállító által megadott információk a szállítással és fizetési lehetőségekkel kapcsolatban, (d) minimum rendelési értékek, (e) a Termék elérhető változatai (pl. kiszerelés/szín), (f) a Termék nettó ára vagy egységára, (g) a kívánt Termékmennyiség megjelölésére vonatkozó beállítási lehetőséget, (h) Szállítóktól eredő, további hirdetéseket.
- A Foodora Partnerek Foodora Merchant Platformon (a) böngészhetik a Termékekre vonatkozó, Szállítók által közzétett hirdetéseket (beleértve a Termékek teljes kínálatát vagy alcsoportjait), a Termékeket rendezhetik a Foodora Merchant Platform által meghatározott különböző kategóriák, feltételek szerint (pl. ABC sorrendbe, ár szerint, népszerűség szerint, feltöltés dátuma szerint), továbbá (b) a Termékeket közvetlenül hozzáadhatják Kosarukhoz, (c) elérhetik a nemrég megtekintett Termékeket, (d) rákereshetnek egy konkrét Termékre vagy Szállítóra is.
- A Szolgáltató a Foodora Merchant Platform használatát a mindenkor elérhető formájában biztosítja a Foodora Partnerek számára és nem vállal felelősséget annak bármely eszközön való megfelelő működéséért. A Szolgáltató nem vállal biztosítékot vagy garanciát arra, hogy a Foodora Merchant Platform hozzáférése vagy használata folyamatos, zavartalan vagy hibamentes, a Szolgáltató minden ezekből eredő hiba tekintetében felelősségét kizárja. A Foodora Partner tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Foodora Merchant Platform bármikor, bármilyen okból (ideértve különösen, de nem kizárólagosan a jogellenes külső behatást, támadást, vírusfertőzést, működési rendellenességet, programozási hibát) elérhetetlenné válhat. A Szolgáltató nem vonható felelősségre az ilyen problémákból eredő semmilyen teljesítési hiba vagy egyéb kár vagy veszteség miatt. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a Foodora Merchant Platformot bármely időpontban megváltoztassa, módosítsa (ideértve annak minden funkcióját, specifikációját és vizuális megjelenítését), amely nem igényli a jelen ÁSZF módosítását, vagy akár a Foodora Merchant Platformot megszüntesse.
- A Szolgáltató tájékoztatja a Foodora Partnereket, hogy nem a Szolgáltató, hanem az egyes Szállítók kötelezettsége, hogy a Foodora Partnerek részére további információval is szolgáljanak a Termékekről (ideértve különösen, de nem kizárólagosan annak összetevőit, tartalmazott allergéneket stb.). Amennyiben a Szállító olyan Terméket listáz és jelenít meg a Foodora Merchant Platformon, amelyet illetően a Foodora Partnernek jogszabályban biztosított elállási joga van, úgy nem a Szolgáltató, hanem a Szállító köteles megteremteni annak a feltételeit, hogy azt a Foodora Partner megfelelően érvényesíthesse. Amennyiben a Szállító olyan Terméket forgalmaz, amelyet illetően a Foodora Partnernek kellékszavatossági és/vagy jótállási joga van, úgy nem a Szolgáltató, hanem a Szállító köteles megteremteni annak a feltételeit, hogy azt a Foodora Partner megfelelően gyakorolhassa.
- A Szállítóknak a Foodora Merchant Platformon való megjelenésének sorrendjét az alábbi szempontok befolyásolhatják: A felső menüsoron a Szállító által vállalt szállítási idő, ABC sorrend, főoldalon a kiemelt termékek esetén az adott Termékre legjobb árat biztosító Szállító Terméke jelenik meg.
- A Foodora Merchant Platformon a Termékekre vonatkozó hirdetésekkel összefüggésben megjelenített tartalmak (ideértve különösen a jelen ÁSZF 4.3.3. pontjában foglaltakat) nem képezik és nem jelentik a Szállító ajánlatát, így ajánlati kötöttségét sem keletkeztetik. A Foodora Partner részére bármely kommunikációs eszköz (e-mail, telefon stb.) útján küldött vagy a Foodora Partner általi belépés, sem látogatás és/vagy böngészés útján szerzett semmilyen tartalom nem képezi sem a Szállító, sem a Szolgáltató szerződéses kötelezettségét, sem pedig ezek ajánlatát, ajánlati kötöttségét.
- A Foodora Partner a Foodora Merchant Platformon történő böngészés során, a Termékrendelés véglegesítése előtt szabadon állíthatja össze a Kosarat, abba szabadon helyezhet el és abból szabadon távolíthat el (törölhet) Termékeket. A Termékek Kosárba helyezése nem jelenti a Termékrendelés véglegesítését. A Foodora Partner a Kosárba helyezett Termékekkel kapcsolatban láthatja azok nevét, árát, mennyiségét, kiszerelését. A Foodora Partner a Kosárban található Termékek tekintetében megjelölheti az általa kívánt szállítási időpontot, mely a Termékrendelése vonatkozásában, mint az ajánlatának egyik eleme kerül továbbításra a Termékrendelés véglegesítését követően.
- A Kosár tartalma abban az esetben is megmarad, ha a Foodora Partner a rendelést nem véglegesíti, hanem folytatja a böngészést, keresést a Foodora Merchant Platformon. A Kosár összeállítását követően a „Tovább a megrendeléshez” gombra kattintva a Foodora Partnert a Foodora Merchant Platform automatikusan átirányítja az adatok ellenőrzésének célját szolgáló, a Termékrendelést összegző „Rendelés véglegesítése” elnevezésű oldalra, ahol véglegesítheti a Termékrendelés leadásához szükséges adatokat. A Foodora Partner a „Rendelés véglegesítése” elnevezésű oldalon ellenőrizheti a Kosár tartalma és az általa megjelölt tartalmak alapján az összegzett és tervezett Termékrendeléseinek részleteit. A Foodora Partner a „Rendelés véglegesítése” elnevezésű oldalon egyebekben a Termékrendelése véglegesítéséhez köteles megadni: (a) nevét, (b) szállítási címét (azaz ahová a Terméket kéri kiszállítani), (c) kapcsolattartáshoz telefonszámot (melyen keresztül a Termékrendeléssel összefüggésben így fel tudja venni a kapcsolatot a Szállító a megküldött Termékrendeléssel összefüggésben a Foodora Partnerrel), (d) számlázási címét, (e) négyjegyű ügyfélkódot, (f) amennyiben bevezetésre kerül – adószámot.
- A Foodora Partner a Termékrendelést a Kosárban lévő Termékek vonatkozásában a „Rendelés véglegesítése” elnevezésű oldalon – a jelen ÁSZF-nek a Foodora Merchant Platform által meghatározott módon történő elfogadása és a fenti 4.4.2. pont alapján, illetve a Foodora Merchant Platform mindenkor megkövetelt adatok megadása, lehetőségek kiválasztása esetén – véglegesítheti, a „Rendelés elküldése” gombra történő kattintással. A Termékrendelés véglegesítésével a Foodora Partner kijelenti, hogy az általa a Foodora Merchant Platformon megadott adatok a valóságnak megfelelnek. A Termékrendelés Foodora Partner általi véglegesítését követően a Szolgáltató a véglegesített Termékrendelésben foglaltakat – annak tartalmi módosítása nélkül – mint a Foodora Partner szerződéskötésre irányuló ajánlatát a Foodora Merchant Platform segítségével automatikusan továbbítja a Szállító felé.
- A Szolgáltató a Termékrendelés véglegesítése után a Foodora Partnernek e-mailben: (a) megerősíti a Termékrendelést, valamint (b) megküldi a vonatkozó Termékrendelésre generált megrendelésszámot. A Termékrendelés leadása után a Foodora Partnerhez érkező ezen automatikus, adminisztratív célú rendszerüzenet a Termékrendelés rögzítéséről kizárólag tájékoztató jellegű, és nem jelenti annak Szállító általi visszaigazolását, illetve a Foodora Partner ajánlatának az elfogadását. A Termékrendelés véglegesítését követően kerülnek a Termékrendelésben foglalt valamennyi ajánlat, valamint a Foodora Partnernek az elérhetőségei és egyes adatai eljuttatásra a Termékrendeléssel érintett Szállítóhoz. A Foodora Partner tudomásul veszi, hogy a Termékrendelésben foglaltakat a Szállító megismeri, felhasználja, kezeli, valamint hozzájárul ahhoz, hogy a Szállító felvegye a kapcsolatot a Foodora Partnerrel a Termékrendelés során megadott elérhetőségek bármelyikén. A Termékrendelésben foglaltaknak a Szállító részére történő eljuttatását követően a Szolgáltató nem köteles további tevékenységet végezni a Foodora Partner és a Szállító közötti szerződés létrejötte érdekében, azonban Szolgáltató jogosult telefonon és egyéb kommunikáció eszközökön a két fél közötti együttműködés létrehozatala és fenntartása érdekében a Felek között informálisan közvetíteni, vagy egyéb módon egyeztetni, mely tevékenység nem minősül jogszabályok szerinti közvetítésnek, és semmiképpen nem jelenti azt, hogy Szolgáltató a Foodora Partner vagy a Szállító képviseletében jár el.
- A Foodora Partner tudomásul veszi, hogy a Szállító a Termékrendelés alapján nem köteles sem megküldött ajánlatot elfogadni, sem szerződést kötni a Foodora Partnerrel, a Szállító bármely esetben jogosult a Termékrendelésben foglalt ajánlatot elutasítani, a Termékrendelés tehát semmilyen kötelezettséget nem jelent a Szállítóra nézve, így különösen előfordulhat, hogy a Szállító a Termékrendelésben foglaltaktól eltérő tartalmú ellenajánlatot küld a Foodora Partner részére, azonban ezen jogi aktusok már a Foodora Merchant Platform keretein kívül történnek. A Foodora Partner tudomásul veszi, hogy kifejezetten tilos a Foodora Merchant Platformon bármely jogszabály által nem engedélyezett tartalom továbbítása, közlése, megosztása. A Szolgáltató fenntartja a jogát a Foodora Partner által feltöltött, továbbítani kért tartalmak törlésére, továbbítás visszautasítására.
- A Foodora Partner a Termékrendelés leadásával elfogadja a jelen ÁSZF-et, egyúttal Foodora Partner kijelenti, hogy a jelen ÁSZF valamennyi rendelkezését elolvasta, megértette, elfogadja és azokat maradéktalanul betartja, valamint annak valamennyi rendelkezését magára nézve kötelezőnek ismeri el.
5. A FOODORA MERCHANT ÉRTÉKESÍTÉSI SZERZŐDÉS
- Hacsak a jelen 5. fejezet eltérően nem rendelkezik, az ÁSZF egyéb fejezeteiben foglaltak megfelelően alkalmazandók a Foodora Merchant Értékesítési Szerződés létrejöttére és annak teljesítésére vonatkozóan. A Foodora Partnernek a Foodora Merchant Értékesítési Szerződés jelen fejezetben és a jelen ÁSZF egyéb fejezeteiben foglalt általános szerződési feltételeivel ellentmondásban lévő vagy attól eltérő általános beszerzési feltételei csak annyiban alkalmazandók, amennyiben a Szolgáltató ahhoz kifejezetten, írásban hozzájárult. Ilyen hozzájárulás nélkül a Szolgáltató által a Termékek adásvétele minden esetben a Foodora Merchant Értékesítési Szerződés általános szerződési feltételei alapján történik, még akkor is, ha a Foodora Partner a saját általános beszerzési feltételeire hivatkozik. A Foodora Merchant Értékesítési Szerződésre vonatkozóan a jelen ÁSZF 10.5., 10.6. és 10.7. pontjában foglaltak is megfelelően alkalmazandók.
- A Termékrendelés folyamata változatlan akkor is, ha maga a Szolgáltató a Termék értékesítője, azzal, hogy a Termékrendelés leadása után a Foodora Partnerhez érkező automatikus, adminisztratív célú rendszerüzenet a Termékrendelés rögzítéséről (jelen fejezet alkalmazásában továbbiakban: „rendszerüzenet”) ebben az esetben is kizárólag tájékoztató jellegű, és nem jelenti annak Szolgáltató általi visszaigazolását és a Foodora Partner ajánlatának automatikus elfogadását.
- A rendszerüzenet kiküldését követően a Szolgáltató a Foodora Partner Termékrendelését, vagyis a Foodora Partnernek az ajánlatát, mint annak címzettje fogadja és arról a Foodora Merchant Platformon kívül e-mailben visszaigazolást küld (jelen fejezet alkalmazásában továbbiakban: „Visszaigazolás”), vagy a Szolgáltató alvállalkozója által teljesíti a kiszállítást. Ebben az esetben a Foodora Merchant Értékesítési Szerződés adott Termék vonatkozásában akkor jön létre, és így akkor válik a Foodora Partner által tett ajánlat a Szolgáltató által elfogadottá, amikor a Foodora Partner e-mail útján megkapja a Szolgáltatótól a Termékrendelés elfogadásáról szóló Visszaigazolást, vagy amikor a Szolgáltató vagy az alvállalkozója teljesítette a kiszállítást.
- A Foodora Partner tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató sem köteles a Termékrendelés alapján a megküldött ajánlatot elfogadni, a Foodora Merchant Értékesítési Szerződést megkötni a Foodora Partnerrel. A Szolgáltató jogosult a Termékrendelésben foglalt ajánlatot a Visszaigazolásában elutasítani, a Termékmegrendelés tehát semmilyen kötelezettséget nem jelent a Szolgáltatóra nézve sem, így különösen előfordulhat, hogy a Szolgáltató a Termékmegrendelésben foglaltaktól eltérő tartalmú ellenajánlatot küld a Foodora Partner részére a Visszaigazolásában.
- A Foodora Merchant Értékesítési Szerződés létrejötte esetén a Szolgáltató vállalja, hogy a megrendelt Terméket – a vele szerződött, szállítást végző postai szolgáltató partnerén keresztül – a Foodora Partner által a Termékrendelés során rögzített magyarországi szállítási címre eljuttatja. A kiszállítás költsége a Szolgáltatót terheli, azonban a Szolgáltató jogosult a kiszállítás költségét a Foodora Partnerre áthárítani, mely áthárítás tényéről a Szolgáltató kétséget kizáróan tájékoztatja a Partnereket a Termékrendelés leadását megelőzően. A Termék feletti tulajdonjog a Szolgáltatóról a Termék átadás/átvételekor száll át a Foodora Partnerre. A Foodora Partner átvételkor köteles azonnal megvizsgálni a Termékeket az esetleges minőségi és mennyiségi hiba, hiányosság azonosítása érdekében haladéktalanul, de legkésőbb a Termékek átvételétől számított 1 (egy) munkanapon belül, és köteles a feltárt minőségi és mennyiségi hibáról, hiányosságról a Szolgáltatót késedelem nélkül e-mailben tájékoztatni. A Szolgáltató által a Termékre vonatkozóan esetlegesen bemutatott vagy a Foodora Partner rendelkezésére bocsátott mintapéldányok és minták tulajdonságai csak annyiba tekinthetők kötelező érvényűnek, amennyiben ezek a tulajdonságok a Foodora Merchant Értékesítési Szerződés egyedileg megtárgyalt szerződési feltételei szerint kifejezetten a Termék minőségének meghatározására szolgálnak. A Foodora Partner feladata annak önálló elbírálása, hogy a Termékek alkalmasak-e a Foodora Partner által nekik szánt célra.
5.2. Elszámolás, fizetési feltételek:
- A Szolgáltató és a Foodora Partner a Termékek vételárával kapcsolatos elszámolás tekintetében időszakos elszámolásban állapodnak meg, melynek kapcsán az elszámolási időszak megegyezik a Szolgáltató és a Foodora Partner között a Foodora Szolgáltatási Szerződés alapján irányadó elszámolási időszakkal. A Termék áráról a számlát a Szolgáltató állítja ki a Foodora Partner részére és küldi meg elektronikus formában a Foodora Szolgáltatási Szerződéssel összefüggésben a Foodora Partner ezen célra megadott email címére. A Szolgáltató az elszámolási időszakban történt Foodora Merchant Értékesítési Szerződések alapján a Termékek vételáráról a számlát az elszámolási időszak végét követő 8 (nyolc) napon belül számlázza ki a Foodora Partner felé.
- Abban az esetben, ha a Szolgáltató a Foodora Merchant Platformon hirdetett valamely saját Terméke vonatkozásában a Szolgáltató és a Foodora Partner között Foodora Merchant Értékesítési Szerződés jön létre, úgy a saját Termék eladása és vétele alapján fennálló vételár követelését a Szolgáltató beszámíthatja a Foodora Szolgáltatási Szerződés alapján a Foodora Partnerrel szemben online fogyasztói kifizetések jogcímen fennálló tartozásába. Felek megállapodnak, hogy egyes termékek értékesítése környezetvédelmi termékdíjfizetési kötelezettséggel jár, mely fizetési kötelezettség a Szolgáltatót terheli.
- A Foodora Partner a számlával szemben, annak kézhezvételétől számított 7 (hét) munkanapon belül, írásban élhet kifogással, melyben világosan meg kell jelölnie a kifogás okait, és csatolnia kell minden, azt alátámasztó dokumentumot. A Szolgáltató a kifogás kézhezvételétől számított 5 (öt) munkanapon belül a kifogást megvizsgálja és dönt annak elfogadásáról vagy elutasításáról.
5.3. A Szolgáltató felelősségének korlátozása:
- A Foodora Merchant Értékesítési Szerződésben ki nem zárt és a vonatkozó jogszabályok alapján követelhető kártérítési igényeket a Foodora Partner a Szolgáltató felé írásban jelentheti be. A bejelentésben részletesen le kell írni a kár természetét és összegét. A kárt és annak összegszerűségét a bejelentésben ésszerű mértékben igazolni kell. A bejelentett és jogszerű kártérítési igényt a Szolgáltató megvizsgálja, és amennyiben a kártérítési igényt elismeri, ezt követően intézkedik a kártérítés megfizetése iránt. A Szolgáltatónak a Foodora Partnerrel szembeni, a Foodora Merchant Értékesítési Szerződéssel összefüggő károkozásért való felelősségét, – függetlenül annak jogalapjától és tekintet nélkül annak személyi, vagy vagyoni jellegére – ideértve különösen, de nem kizárólagosan a Foodora Merchant Értékesítési Szerződés során fennálló együttműködési és tájékoztatási kötelezettség megszegését, a szerződésszegést, hibás és késedelmes teljesítést, szerződésen kívüli károkozást, a fentiek oldalán bekövetkező lehetetlenülést, azokra az esetekre korlátozzák, amely esetben:
- a kárt a Foodora Partnernek szándékosan okozták,
- a kárt a Foodora Partnernek az emberi életben, testi épségben vagy egészségben okozták. A Foodora Partnernek a fentieken túlmenő kártérítési igényei ki vannak zárva, hacsak jogszabály kógens rendelkezése eltérően nem rendelkezik. Így különösen, de nem kizárólagosan a Szolgáltató
- nem vállal felelősséget semmilyen közvetett vagy következményi kárért, illetve elmaradt haszonért, ha az ilyen kár a Foodora Partnernél a Foodora Merchant Értékesítési Szerződés Szolgáltató általi hibás teljesítésével, késedelmes teljesítésével vagy nem teljesítésével összefüggésben vagy annak eredményeként keletkezik, továbbá
- nem vállal felelősséget a Termékek megfelelő értékeléséért (beleértve, de nem kizárólagosan a célnak való megfelelést és az alkalmazás alkalmasságát), kiválasztásáért és használatáért. A jelen pont szerinti felelősséget korlátozó rendelkezésekre a Szolgáltató a Foodora Merchant Értékesítési Szerződés tárgyát képező egyes Termékek vételárának meghatározása során figyelemmel volt.
A FOODORA PARTNEREK FOODORA MERCHANT PLATFORMMAL KAPCSOLATOS PANASZAINAK KEZELÉSE
- A Szolgáltató belső panaszkezelési rendszert biztosít a Foodora Partnerek panaszainak kezelésére, amely a Foodora Partnerek számára könnyen hozzáférhető és díjmentes. A Szolgáltató panaszkezelési rendszere az átláthatóság, valamint az egyenértékű helyzetek egyenlő módon történő kezelésének elvén alapul, továbbá a panaszokat a jelentőségükkel és az összetettségükkel arányos módon kezeli. A panaszkezelési rendszer lehetővé teszi a Foodora Partnerek számára a közvetlen panaszbenyújtást különösen az alábbi problémák bármelyikével kapcsolatban: (a) a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatásból eredő bármely kötelezettségnek való megfelelés feltételezett hiánya a Szolgáltató tekintetében, amely érinti Foodora Partnert, mint panaszost; (b) a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatás nyújtásához közvetlenül kapcsolódó technológiai problémák, amelyek érintik a Foodora Partnert, mint panaszost; (c) a Szolgáltató Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatás nyújtásához közvetlenül kapcsolódó intézkedése vagy magatartása, amely érinti a Foodora Partnert, mint panaszost. Ennek megfelelően, a Szolgáltató belső panaszkezelési folyamata keretében lehetőséget biztosít a Foodora Partner részére az azonnali hatályú felmondáshoz vezető okok, tények, körülmények tisztázására.
- Az egységes, hatékony és magas színvonalú panaszkezelés érdekében a panaszok kivizsgálása a Szolgáltatónál központosítva történik, ahol az adott szervezeti egységre specializálódott személyek végzik a panaszok kivizsgálását. A Szolgáltató (a) biztosítja, hogy az érkezett panaszok kivizsgálása a mindenkori jogszabályoknak, a Szolgáltató belső szabályozó eszközeinek, folyamatainak megfelelően történjen, valamint (b) biztosítja, hogy a panaszkezelés magas színvonalon, a panasztevő érdekeinek védelme mellett igazságosan történjen. Speciális szakismeretet igénylő ügyekben a panaszkezelési részleg tanácsadót kérhet fel, aki a vonatkozó panasz vizsgálata során a vonatkozó iratokat megtekintheti, kérdéseket tehet fel és véleményt nyilváníthat. A belső panaszkezelési rendszerének részeként a Szolgáltató: (a) megfelelően mérlegeli a benyújtott panaszokat és a panasz nyomon követését, amelyre szükség lehet a felvetett probléma megfelelő kezeléséhez; (b) gyorsan és hatékonyan kezeli a panaszokat, figyelembe véve a felvetett probléma jelentőségét és összetettségét; (c) egyedileg, világos és érthető megfogalmazásban közlik a panaszossal a belső panaszkezelési folyamat eredményét. A belső panaszkezelési rendszer elérhetősége: merchant@Foodora.hu, ahol a Foodora Partnerek panaszt nyújthatnak be. A Szolgáltató az adott panaszt megvizsgálja, majd indokolatlan késedelem nélkül válaszol a panaszos Foodora Partner részére. A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.
- A Szolgáltató a félreértések elkerülése végett rögzíti, hogy – figyelemmel arra, hogy a Termékek adásvételére és az azok kiszállítására irányuló jogügyletek egyes lényeges szerződési feltételeinek megtárgyalása (így különösen az igényelt és a rendelkezésre álló mennyiség, a szállítási határidő, a szállítási mód stb.) és azok kölcsönös elfogadása a Szállító és a Foodora Partner között minden esetben a Foodora Merchant Platformon kívül, a Szolgáltatótól függetlenül, a Szállító és a Foodora Partner által választott kommunikációs csatornán vagy felületen keresztül történik – a Szállító és a Foodora Partner közötti jogviszonnyal összefüggésben panaszokat nem tud kezelni, a Foodora Partnernek a Szállító és a Foodora Partner közötti jogviszonyokkal összefüggő panaszai benyújtására és kezelésére vonatkozóan a Szállító és a Foodora Partner közötti szerződés az irányadó.
6.1. A Szolgáltató, mint közvetítő felelőssége:
- A Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatást, így a Foodora Merchant Platform, mint online piactér működtetését, üzemeltetését a Szolgáltató közvetítő szolgáltatóként, a hatályos magyar jogszabályok rendelkezései alapján végzi. A Szolgáltató semmiféle felelősséget nem vállal az általa fenntartott Foodora Merchant Platformon nem általa rendelkezésre bocsátott, az általa nyújtott Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatással továbbított, tárolt vagy hozzáférhetővé tett információkkal, továbbá a Foodora Merchant Platformon, mint online piactéren elérhető Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatások hibájával vagy megszüntetésével kapcsolatban. A fentiekre figyelemmel a Szolgáltató nem felel az általa működtetett Foodora Merchant Platformpn meghirdetett Termékek minőségéért, biztonságáért és jogszabályi megfelelőségéért és nem vállal kötelezettséget ezen Termékek ellenőrzéséért sem. A Szolgáltató nem felel továbbá a Foodora Merchant Platformon szereplő Termékek valódiságáért, vagy azért, hogy a Foodora Partnerek azokat a Szállítótól ténylegesen meg tudják vásárolni, a Szállítók pedig ténylegesen el tudják adni a Termékeket, továbbá – az ÁSZF 4.1.3. pontjában foglaltakra tekintettel – nem tudja biztosítani, hogy a Szállítók és a Foodora Partner az egymás közötti tranzakciót végérvényesen be is tudják fejezni, mivel annak teljesítésére nincs ráhatása, így a Szolgáltató kizár minden akár közvetlen, akár közvetett kár megtérítésére irányuló igényt, hacsak a kárfelelősség jelen pont szerint korlátozása/kizárása jogszabály kógens rendelkezésébe nem ütközik.
- A Szolgáltató nem avatkozik bele a Szállítók és a Foodora Partner közötti jogvitákba, tranzakciókba, a Szállító és a Foodora Partnerek közötti jogvita kialakulásakor a Szolgáltató nem felel a Szállítók és a Foodora Partner között keletkezett jogvita tárgyát képező esetleges károkozásokért sem. A Szállítókat terheli minden felelősség az általuk közzé- vagy elérhetővé tett tartalomért, ideértve a tartalom által okozott vagy egyébként azzal összefüggésben felmerült mindennemű vagyoni, vagy nem vagyoni kárért. Amennyiben a Foodora Merchant Platformon, mint online piacterén a Szállító által közzé- vagy elérhetővé tett vagy általa biztosított, vagy rendelkezésre bocsátott tartalom jogsértő, úgy a Szolgáltató az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: „”) alapján jár el, és az tartalmat eltávolíthatja, ha a jogosulttól erre megfelelő értesítést kap.
- A Szolgáltató által üzemeltetett Foodora Merchant Platform biztonsági foka megfelelő, azonban a Foodora Partner számára javasolt megtenni az alábbi óvintézkedéseket: (a) friss adatbázissal rendelkező vírus és spyware védelmi szoftverek használata, továbbá (b) az operációs rendszer biztonsági frissítéseinek telepítése. A Foodora Merchant Platform használata feltételezi a Foodora Partner részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. A Szolgáltató a Foodora Merchant Platformról ugrópontként elérhető külső honlapok tartalmáért, adat- és információvédelmi gyakorlatáért nem vállal felelősséget. Amennyiben a Szolgáltató tudomására jut, hogy az általa linkelt oldal vagy a linkelés harmadik személyek jogait vagy a hatályos jogszabályokat sérti, a linket haladéktalanul eltávolítja a Foodora Merchant Platformról.
- A Foodora Partner köteles a Foodora Merchant Fiókjához kapott felhasználói azonosítóját és jelszavát megőrizni és bizalmasan kezelni, így azt nem megosztani harmadik személyekkel. A Szolgáltató kizárja a felelősségét valamennyi olyan költség vagy kár vonatkozásában, amely a felhasználónév és a jelszó nem a Foodora Partner által történő használata okán keletkezett, amennyiben ezen adatok illetéktelen személyekhez jutása a Szolgáltatónak nem felróható.
6.2. A Foodora Partner Szolgáltatóval szembeni felelőssége:
- A Foodora Partner köteles megtéríteni a Szolgáltatót, valamint a Szolgáltató tisztségviselőit, képviselőit, tulajdonosait, munkavállalóit érintő minden kárt, veszteséget, kiadást és költséget (beleértve a jogi képviselet ellátásával és minden egyéb intézkedéssel összefüggésben felmerülő jogi és egyéb költségek teljes összegét, következményi károkat, elmaradt haszon iránti igényeket, sérelemdíjat, személyiségi jog megsértése miatti kárt), illetve köteles helytállni minden olyan követelés vagy eljárás vonatkozásában, melyek Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződésből eredő kötelezettségeinek hibás, vagy nem megfelelő teljesítéséből erednek vagy azzal kapcsolatban merültek fel.
7. SZELLEMI TULAJDON, ADATVÉDELEM
7.1. Szellemi tulajdon:
- A Foodora Merchant Platformon elhelyezett valamennyi anyag, annak teljes szövege, grafikai, illetve egyéb tartalma, a Foodora Merchant Platform szerkezeti felépítése, forráskódja, a Szolgáltató által használt vagy kifejlesztett szoftverekkel, dokumentumokkal vagy információkkal kapcsolatos minden szellemi tulajdonhoz fűződő jog, valamint bármely egyéb szellemi tulajdon is szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt áll. A szerzői jogok, illetve egyéb szellemi tulajdonjogok kizárólagos jogosultja – ide nem értve a Szállítók szellemi tulajdonát képező tartalmakat – a Szolgáltató.
- A Foodora Merchant Platform bármely tartalmának, illetve a Szolgáltató egyéb szellemi tulajdonának bármely felhasználása kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges. Előbbiek alapján a Szolgáltató kifejezett engedélye nélkül a Foodora Partner nem jogosult különösen a Szolgáltató nevét, kereskedelmi nevét, logóját vagy védjegyét saját anyagaiban feltüntetni, vagy azokat a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződésben foglaltaktól eltérően használni. Amennyiben a Szolgáltató logója, védjegye olyan felületen jelenik meg, mely a Szolgáltató megítélése szerint a Szolgáltató által képviselt márkanévre sérelmes, a Szolgáltató erre vonatkozó felszólítását követően a Foodora Partner köteles haladéktalanul intézkedni a Szolgáltató logójának adott felületről történő eltávolításáról. A Foodora Partner számára tilos a Foodora Merchant Platform vagy a Szolgáltató által használt egyéb szoftver forráskódjának másolása, módosítása, adaptálása, visszafejtése, visszabontása. A Foodora Merchant Platform tartalmának jogosulatlan felhasználása védjegyjogi, szerzői jogi és polgári jogi igényeken túlmenően a büntetőjogi jogszabályokban meghatározott szankciókat is maguk után vonhat.
7.2. Adatvédelem:
- A jelen fejezetben foglalt tájékoztató kapcsán a Szolgáltató, mint adatkezelő a Foodora Partnerekkel létrejött Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződések Foodora, illetve Merchant Értékesítési Szerződéseke alanya, és amely szerződésekhez kapcsolódóan a Szolgáltató a Foodora Partner által megadott természetes személy kapcsolattartói adatokat kezel. Az adatkezelés jogalapja: az Európa Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendelete („GDPR”) 6. cikk (1) bek. f) pontja (jogos érdek érvényesítéséhez szükséges adatkezelés). A Szolgáltatónak jogos érdeke, hogy a Foodora Partnerrel kapcsolatot tudjon tartani, a Szolgáltató úgy értékeli, hogy a Foodora Partnerek kapcsolattartói adatkezelésének jogalapja megfelel a GDPR 6. cikk (1) bek. f) pontjában foglalt jogos érdeknek és az adatkezelés során nem sérülnek az érintettek érdekei vagy alapvető jogai és szabadságai oly módon, hogy felülírnák a Szolgáltató jogos érdekét (az érdekkel szemben nem élveznek elsőbbséget az érintett meghatározott érdekei vagy alapvető jogai és szabadságai). A Szolgáltató jogos érdeke, hogy az általa kötött Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződésekkel és Foodora Merchant Értékesítési Szerződésekkel összefüggő kapcsolattartatás, a kommunikáció biztosított legyen szerződéses partnerrel, illetve ezek által a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződések és Foodora Merchant Értékesítési Szerződések teljesítését elősegítse. Az adatkezelés célja, hogy a Szolgáltató a Foodora Partner kapcsolattartójával Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződések és Foodora Merchant Értékesítési Szerződések teljesítésével, a teljesítés elősegítésével, a szerződéses kapcsolat fenntartásával összefüggően a kapcsolattartást biztosítsa. A Szolgáltató tájékoztatja az érintetteket, hogy a Szállítók a kapcsolattartói adatok vonatkozásában önálló adatkezelőként járnak el, azokat csak szerződés teljesítésével kapcsolatos célokra használhatják fel. Kezelt adatok köre, az adatok forrása: a kapcsolattartó természetes személy érintettek neve, e-mail címe, telefonszáma. A Foodora Partner részéről az adott szerződésben kapcsolattartójaként megjelölt természetes személy adatainak forrása a Foodora Partner. A személyes adatok kezelésének, tárolásának időtartama: a kezelt személyes adatokat a Szolgáltató haladéktalanul törli, ha nem a jogszabályokban meghatározott célból történt az adatkezelés, vagy az adatkezelés célja megszűnt (pl. a kapcsolattartó kapcsolattartási joga megszűnt, a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés megszűnt és a következők szerinti megőrzési idő is eltelt. A kapcsolattartói személyes adatokat tartalmazó dokumentumokat azok megszűnését követő 5 évig, mint az általános polgári jogi elévülési idő időtartamáig őrzi a Szolgáltató. A számviteli törvény szerint megőrzendő szerződéseket, dokumentumokat 8 évig őrzi meg a Szolgáltató. Az adatkezeléssel kapcsolatos jogok: az érintett kérelmezheti a Szolgáltatónál (i) tájékoztatását személyes adatai kezeléséről (az adatkezelés megkezdését megelőzően, illetve az adatkezelés során), (ii) hozzáférést személyes adataihoz (személyes adatai adatkezelő általi rendelkezésére bocsátását), (iii) személyes adatainak helyesbítését, kiegészítését, (iv) személyes adatainak – a kötelező adatkezelés kivételével – törlését vagy korlátozását (zárolását), (v) joga van az adathordozhatósághoz, (vi) tiltakozhat személyes adatainak kezelése ellen.
8. IDŐTARTAM, MEGSZŰNÉS, FELFÜGGESZTÉS
8.1. A Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés tárgyi hatálya, időtartama:
- A jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató által Magyarország területén a Foodora Partner részére nyújtott Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatásra terjed ki. A jelen ÁSZF akkor is irányadó, ha a Szolgáltató szolgáltatásai más weboldalon vagy alkalmazáson keresztül érhetőek el (ideértve a Foodora Vendor Portalt is), valamint irányadó a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatások minden olyan felhasználási módjára (mobil weboldal, mobil alkalmazások, Facebook oldal stb.), amelyeken keresztül a Foodora Merchant Platform elérhető.
- A Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés tárgyát képező jogviszony jellege tartós, amely a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés Hatálybalépési Dátumától kezdődően, határozatlan időtartamra jön létre (a továbbiakban: „Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés Időbeli Hatálya”) és a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés megszűnéséig tart. A Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés a Foodora Partner Foodora Merchant Marketplace Platformra elkészült regisztrációjának a Foodora Partner általi aktiválásával jön létre, valamint válik hatályossá (a továbbiakban: „Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés Hatálybalépési Dátuma”).
8.2. A Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés megszűnésének módjai:
8.3. Azonnali hatályú felmondás szerződésszegés vagy a Szolgáltatóra vonatkozó jogszabályi kötelezettség teljesítése miatt:
- Szerződésszegésnek minősül minden olyan magatartás vagy mulasztás, amelynek során bármely Fél a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés alapján őt terhelő bármely kötelezettségének teljesítését elmulasztja. A szerződésszegést szenvedő Fél a szerződésszegés orvoslására köteles a szerződésszegő Felet haladéktalanul írásban, de a szerződésszegés jellegétől függő ésszerű határidő biztosításával felszólítani. Ha a szerződésszegő Fél a kötelezettségét e határidőn belül sem teljesíti, és ezáltal a szerződésszegést nem orvosolja, a szerződésszegést szenvedő Fél jogosult a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondani. A szerződésszegés orvoslása, valamint az ebből eredő azonnali hatályú felmondási jog gyakorlása körében a Felek ésszerű módon és jóhiszeműen kötelesek eljárni. Szerződésszegésnek minősül a Foodora Partner oldaláról és a Szolgáltató azonnali hatályú felmondási jogának gyakorlását megalapozhatja különösen, de nem kizárólagosan az, ha (a) a Foodora Partnerrel szemben csődeljárás indul, vagy kényszertörlés alá kerül, vagy fizetésképtelenségét jogerős határozattal megállapították és felszámolását elrendelték; (b) a Foodora Partner működése a Szolgáltató üzleti hírnevét rontja vagy veszélyezteti, ideértve különösen, ha médianyilvánosságot kapó szerződésszegést vagy jogszabálysértést követ el; (c) a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés szellemi tulajdonra vonatkozó rendelkezéseit megsérti; (d) a Foodora Partner a Foodora Merchant Platformon, így különösen a regisztráció során feltüntetendő információkkal kapcsolatban valótlan tényt közöl. A szerződésszegés miatti azonnali hatályú felmondás közlése során a Fél a döntés okául szolgáló részletes indokolását is mellékelni köteles a másik Fél számára.
- A Szolgáltatóra alkalmazandó kötelező jogszabályi rendelkezés vagy jogszabályokból fakadó valamely kényszerítő ok fennállása esetén, ha az a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés fenntartását lehetetlenné teszi, a Szolgáltató jogosult a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondani. Az ilyen azonnali hatályú felmondás közlése során a Szolgáltató a jogszabályi rendelkezés vagy jogszabályokból fakadó valamely kényszerítő ok fennállására vonatkozó részletes indokolást is mellékeli a Foodora Partner számára.
8.4. A Foodora Merchant Fiók törlése a Foodora Partner kérelmére, a Foodora Szolgáltatási Szerződés megszűnése:
- A Foodora Partner bármikor jogosult a Szolgáltató felé Foodora Merchant Fiók törlése iránti kérelmet benyújtani, melyet a Szolgáltató a kérelem beérkezésétől számított 8 (nyolc) munkanapon belül teljesít. A Foodora Merchant Fiók törlése egyben a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés egyidejű megszüntetését jelenti. A Foodora Partner Foodora Szolgáltatási Szerződésének bármilyen okból történő megszűnésével egyidejűleg megszűnik a Foodora Partner és a Szolgáltató közötti Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés is.
8.5. Felfüggesztés:
- Abban az esetben, ha a Szolgáltató a Foodora Partnert a Foodora Szolgáltatási Szerződés feltételei szerint a Foodora Platformon felfüggeszti, abban az esetben egyidejűleg felfüggeszti a Foodora Partnert a Foodora Merchant Platformon is.
9. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
9.1. A Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés teljessége, ÁSZF megismerése:
- Az ÁSZF az ahhoz csatolt esetleges Mellékletekkel együtt alkotja a teljes, a Szolgáltató és a Foodora Partner közötti Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződést. Semminemű arra irányuló, azt megelőző megállapodás vagy egyetértés nem érvényes és nem hatályos, kizárólag abban az esetben, ha azt a Felek a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés módosítására vonatkozó rendelkezések megfelelő alkalmazásával a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés részéve teszik.
- A Foodora Partner az ÁSZF-et a Foodora Merchant Platformon történő Termékrendelés leadásával kifejezetten és visszavonhatatlanul elfogadja, és tudomásul veszi, hogy az ÁSZF mindenkor hatályos változatát – beleértve annak módosításait is – elektronikus formában ismerheti meg a Foodora Merchant Platformon. A Foodora Partner és a Szolgáltató között létrejött Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „”) és az Elkertv. elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra vonatkozó előírásai alkalmazandóak.
9.2. A Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés módosítása:
9.3. Szerződésátruházás:
- A Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül a Foodora Partner nem jogosult a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés alapján fennálló jogai, követelései vagy kötelezettségei átruházására, engedményezésére, valamint azok zálogjoggal vagy bármely egyéb módon történő megterhelésére. Ennek megfelelően, a Foodora Partner tudomásul veszi, hogy a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés alapján fennálló jogai, követelései vagy kötelezettségei átruházására, engedményezésére, valamint azok zálogjoggal, vagy bármely egyéb módon történő megterhelésére csak és kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása birtokában jogosult. A Szolgáltató a hozzájárulás megadását jogosult indokolási kötelezettség nélkül megtagadni.
- A Foodora Partner a Foodora Merchant Platformon történő regisztráció aktiválásával kifejezetten tudomásul veszi azt, hogy a Foodora Merchant Platformon történő regisztráció aktiválásával a Ptk. 6:209. § (1) bek.-ben foglaltakra tekintettel, kifejezetten hozzájárulását adja a szerződés-átruházáshoz, vagyis ahhoz, hogy a Szolgáltató a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés alapján fennálló jogait, követeléseit vagy kötelezettségeit harmadik személyre (ideértve különösen, de nem kizárólagosan a Szolgáltató kapcsolt vállalkozásait) átruházza. A Foodora Partner a fentiek szerint tudomásul veszi továbbá, hogy a jelen pontban foglalt szerződés-átruházásra irányuló előzetes hozzájárulására tekintettel a szerződésátruházás a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés maradó Fél, vagyis jelen esetben a Szolgáltató értesítésével válik hatályossá. A szerződés-átruházásról a Szolgáltató a Foodora Partnert írásban értesíti.
9.4. Értesítések, kézbesítési szabályok:
- Minden értesítés, melyet a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés szerinti jogviszonnyal kapcsolatosan az egyik Fél a másiknak küld, megfelelően átadottnak számít, ha azt a másik Fél részére személyesen vagy futár útján átadták, illetve megfelelően kézbesítettnek számít, ha azt az alábbi szabályok szerint, a Szolgáltató a Szállító részére e-mailben vagy postai úton a Foodora Partner értesítési címére elküldi. A Felek által elküldött értesítéseket – ideértve a személyesen vagy futár útján történő kézbesítést, vagy az e-mail címre történt megküldést és a postai úton (ajánlott tértivevényes levélben) történt megküldést a következő időpontokban kell kézbesítettnek és így közöltnek tekinteni:
- a Felek általi személyesen vagy futár útján történő kézbesítés esetén akkor, amikor a küldeményt az adott Félnél igazoltan átadják;
- a Felek által megküldött postai (tértivevényes, ajánlott vagy egyéb könyvelt) küldemény esetén, amikor annak kézbesítése igazoltan megtörténik, azzal, hogy amennyiben a küldemény
- ,
- ,
- jelzéssel érkezik vissza a másik Fél címéről, akkor a küldemény visszaérkezésének napját tekintik a Felek a kézbesítés napjának, míg a
- jelzéssel történő visszaérkezés esetén a sikertelen kézbesítést követő 5. (ötödik) munkanapot;
- a Felek által e-mail útján megtett értesítéseket közöltnek kell tekinteni, amennyiben a másik Fél a közlés megtörténtét és/vagy a közlésben foglaltak tudomásulvételét e-mail útján egyértelműen visszaigazolja vagy a küldő Fél a megküldést egyértelműen igazolja (utóbbi kapcsán megfelelő és egyértelmű igazolásnak számít az, ha a küldő Fél az e-mail megküldését igazolni tudja az elküldött e-mailnek a levelezőrendszerből történő kimentésével, oly módon, hogy az e-mailből a küldő Fél, a címzett Fél, továbbá az e-mail szövege megállapítható, mely esetben a kézbesítés időpontja azonos a megküldési időponttal), azzal, hogy ha a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés más kézbesítési formát nem ír elő vagy a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés kifejezetten ezt írja elő, a Felek elsődlegesnek az e-mail útján történő kommunikációt tartják. A nem megfelelő helyre küldött és/vagy a Foodora Partner beazonosítására nem alkalmas módon közölt értesítéseket a Szolgáltató kénytelen figyelmen kívül hagyni, az ebből eredő esetleges károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget sem a Foodora Partnerrel, sem pedig harmadik személyekkel szemben. A Felek az értesítési címekben, valamint az egyéb adataikban bekövetkezett változásokról haladéktalanul kötelesek egymást értesíteni.
9.5. Részleges érvénytelenség, joglemondás:
- Amennyiben a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés bármely rendelkezése jogellenesnek, érvénytelennek vagy érvényesíthetetlennek bizonyul bármely hatályos vagy jövőbeli jogszabály alapján, úgy ez csak és kizárólag arra az adott rendelkezésre vonatkozik, és nem jelenti a szerződés egészének érvénytelenségét vagy végrehajthatatlanságát, és minden egyéb rendelkezés érvényben és hatályban marad.
- Amennyiben valamely Fél joglemondással él a másik Fél által a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés szerinti valamely kötelezettségének megszegése vagy hibája esetében, az semmiképpen sem tekinthető vagy értelmezhető úgy, hogy hozzájárul vagy joglemondással él az ilyen másik Félnek ugyanazon vagy más, Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés szerinti kötelezettségének megszegése vagy azzal kapcsolatos mulasztása esetében. Amennyiben valamely Fél joglemondással él bármely adott esetben, az nem korlátozza, illetve nem jelent lemondást annak a szükségességéről, hogy az ilyen Fél joglemondása megszerzésre kerüljön egy jövőbeni esetben, a joglemondás tehát kiterjesztően nem értelmezhető.
- Amennyiben bármely Félnek a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződés szerinti teljesítése valamely, előre nem látható és általa irányíthatatlan esemény folytán – ideértve különösen, de nem kizárólagosan a tűzeset, tájfun, földrengés, árvíz, elemi csapások, felkelések, állami intézkedések vagy mulasztások, balesetek, háborús cselekmények vagy háborúval, illetve terrorizmussal összefüggő körülmények esetkörét – lehetetlenné válik, az érintett Félnek a másik Felet az ilyen esemény megtörténtéről haladéktalanul értesítenie kell. Az érintett Fél nem tartozik felelősséggel a másik Fél felé vis maior esemény következtében fellépő késedelmes teljesítése vagy teljesítésének elmaradása miatt. A Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződésben meghatározott határidők a vis maior esemény tartalmával automatikusan meghosszabbodnak. A vis maiort elszenvedő vagy azzal érintett Fél köteles minden tőle ésszerűen elvárható erőfeszítést és intézkedést megtenni a vis maior eseményből adódóan fennálló helyzet minél előbbi megszűnése, megszűntetése érdekében. A vis maior esemény megszűnése vagy következményeinek eltávolítás után mindkét Fél azonnal, de vis maior esemény megszűnésétől vagy következményeinek eltávolításától számított legkésőbb 15 (tizenöt) napon belül köteles kötelezettségeinek teljesítését folytatni. Vis maior esetében mindkét Fél maga viseli a nála felmerült károkat.
9.7. Irányadó jog, jogviták:
- A jelen ÁSZF-re és annak értelmezésére a magyar jog irányadó, így az abban szabályozott kérdéseket a magyar jog anyagi jogi szabályainak alkalmazásával kell eldönteni, ezen jog kollíziós szabályainak kizárásával.
- Bármely, a Foodora Merchant Marketplace Szolgáltatási Szerződésből eredő vagy azzal összefüggésben felmerülő jogvitát, ellentmondást vagy igényt, beleértve az annak fennállására, érvényességére, megszegésére vagy megszűnésére vonatkozó bármely kérdést (a továbbiakban: „Jogvita”) a Felek kötelesek tárgyalások útján rendezni. Amennyiben a Jogviták békés rendezésére irányuló kísérlet nem vezet eredményre, a hatásköri szabályok figyelembevételével a járásbíróság hatáskörébe tartozó ügyekben a Felek kikötik a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességét.